EN Zapraszamy na dodatkowe zajęcia:
plastyczne – piłki nożnej – robótek ręcznych – introligatorskie – szachowe – wyrównawcze z matematyki-
Jak zbudowana jest okładka książki? Jak naprawić książkę tak, żeby jej nie zniszczyć? Jak odnowić książkę i stworzyć
dla niej nową unikatową okładkę? Jak od zera wykonać własny ozdobny notes?
Takich rzeczy można będzie się dowiedzieć i spróbować podczas zajęć kółka. ZAPRASZAM! 🙂
p. Fabiola Janiszewska
Zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki – prowadzący nauczyciel matematyki i chemii: Joanna Rojecka
W praktyce życia codziennego bardzo przydatne są umiejętności poruszania się w świecie liczb, zaokrąglanie liczb, rachunek pramięciowy i znajomość podstawowych algorytmów działań. Obserwuje się jednak coraz większą liczbę uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki. Nie słuszne jest stwierdzenie, że uczymy się tylko dla egzaminów, spora część umiejętności będzie przydatna także w życiu codziennym, warto więc stworzyć program dla uczniów, którzy mają problemy z zauważeniem pewnych prawidłowości i reguł. Zdolości matematyczne to warunek pomyślnej edukacji w przyszłości gdyż na zdolności rozumowania reguł opiera się edukacja większości przedmiotów przyrodniczych. Uczeń może mieć problemy z uczeniem się matematyki z wielu powodów. Najczęstsze sytuacje to dziecko z dysleksją (tu dyskalkulia występuje jako efekt uboczny dysleksji) oraz dyskalkulią rozwojową (obniżony stopień dojrzałości operacyjnego rozumowania w stosunku do wieku rozwojowego, jest to dyskalkulia w postaci izolowanej). Czasami rozumowanie ucznia jest prawidłowe lecz jego temp pracy jest sporo wolniejsze niż kolegów. Zajęcia wyrównawcze opierają się na badzie wymagań podstawy programowej nauczania matematyki oraz programie edukacyjno terapeutycznym “Ortografitt” wydawnictwa Operon. Ważne jest jak najwcześniejsze włączenie elementów terapeutyczno edukacyjnych aby “zaległości” nie pogłebiały się, gdyż trudności szkolne źle wpływają na dalszą karierę szkolną dziecka.
Zajęcia te mają jedynie stanowić pomost między planowymi lekcjami matematyki, a pracą w domu dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki (lub chemii) lub słabszym tempem pracy. Praca ta ma na celu wyrównaniu poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, zachęcaniu ich do podjęcia wyzwania i pokonania trudności w uczeniu się matematyki.
Warunkiem uczestnictwa ucznia w zajęciach wyrównawczych jest:
– odpowiednia frekwencja ucznia na zajęciach (uczeń nie może mieć nieusprawiedliwonych nieobecności a zajęcia traktować jak “indywidualne nauczanie”)
– zgoda ucznia, który dobrowolnie wezmie w nich udział
– ustalenie zasad współpracy z uczniem i rodzicem dziecka
Zapraszam wszystkich chętnych uczniów – dziewczynki i chłopców z klas 1 – 4 na przygody z igłą i nitką. Zdobędziecie tutaj trudną umiejętność nawlekania igły, zszywania, przyszywania guzików i koralików, tworzenia zabawek i wszystkiego co przynosi wyobraźnia, a można wykonać z tkaniny, włóczki, koralików, tasiemek. Dla wytrwałych przewidziana nauka haftu płaskiego i krzyżykowego oraz nauka szydełkowania.
Serdecznie zapraszam
Barbara Dwojak
Na kółku piłkarskim oprócz poznawania piłkarskiego rzemiosła uczymy się organizowania i przeprowadzania turniejów, sędziowania i kulturalnego kibicowania. Każdy zawodnik Arkowego kółka piłkarskiego jest za pan brat nie tylko z piłkarskimi zagraniami, sztuczkami i dryblingiem ale także z zasadami “czystej gry”, których przestrzega na boisku i poza nim. Tomasz Koczur
Firma EDUA działa w szkolnictwie już ponad 9 lat. Od tego czasu wprowadziliśmy w szachowy świat wiele dzieci, zarówno przedszkolaków, jak i uczniów szkół podstawowych.
Z nami dziecko poznaje jedną z najstarszych dyscyplin sportowych na świecie, której istotą jest samodzielne, logiczne rozumowanie oraz kreatywność i aktywność twórcza. Dzieci postrzegając szachy jako zabawę, doskonaląc jednocześnie umysły, ucząc się dyscypliny, odpowiedzialności, koncentracji, a także rozwijając wyobraźnię i pamięć.
Ta królewska, szlachetna gra uczy, bawi, a jednocześnie wychowuje, jest odbiciem wielu życiowych procesów, między innymi: przewidywania, planowania, realizacji tych planów w określonym czasie, podejmowania decyzji, pokonywania problemów i przeciwności losu.
Dzieci, które podejmują naukę gry w szachy, dużo wcześniej niż rówieśnicy biegle piszą i czytają oraz opanowują technikę samokształcenia.
Zajęcia prowadzone są w grupach, o różnym stopniu zaawansowania, ciekawie i sugestywnie, wedle metod stworzonych specjalnie do nauki gry w szachy dzieci w wieku szkolnym
Edua
Piotr Towgin towgis@wp.pl
Na kółku plastycznym dzieci mają szansę rozwijać swoje zdolności manualne, kreatywne myślenie oraz rozszerzać swoją wiedzę na temat różnych technik plastycznych. Na zajęciach wykorzystujemy różne materiały do wykonania wspaniałych prac, które potem można oglądać na tablicach oraz w różnych miejscach w budynku szkoły.
W budynku szkoły, po zajęciach szkolnych, swoje lekcje odbywa także Szkoła Muzyczna ARKA, która…
Oferuje:
– lekcje gry na instrumentach:
fortepian/keyboard – gitara/gitara elektryczna – ukulele – perkusja – skrzypce – wiolonczela – trąbka/tuba – saksofon – klarnet – flet – zespół perkusyjny RYTMIZACJA
zapewnia:
– zajęcia indywidualne / zespoły
– wykwalifikowaną kadrę
– repertuar rozrywkowy / klasyczny
– miłą atmosferę
– udział w koncertach /konkursach
Więcej informacji na stronie http://www.muzyczna-arka.pl/